تعداد ویدئو | 14 |
---|---|
زمان دوره | 00:38:59 |
مترجم | پرووید |
ناظر ترجمه | پرووید |
دوبلر | پرووید |
ناظر دوبلاژ | پرووید |
سایت منتشر کننده | لیندا |
آموزش Resource ها و Style ها در Xamarin.Forms یکی دیگر از آموزش های گروه آموزشی پرووید می باشد که در این قسمت آن را به شما معرفی می کنیم. این بسته ی آموزشی نیز یکی از دوره های آموزشی دیگر که در حوزه ی فارسی سازی آموزش های انگلیسی تنظیم شده است می باشد. عنوان این بسته ی آموزشی کار کردن با Resource و Style ها در Xamarin.Forms است که با نام اصلی Resources and Styles in Xamarin.Forms از شرکت Pluralsight منتشر شده است.
یک Resource Dictionary در واقع یک Repository است که در آن Resource ها تعریف شده و سپس میتوانند در اپلیکیشن های Xamarin.Forms مورد استفاده قرار گیرند. بطور معمول Resource ها شامل مواردی از قبیل Style ها، Control Template ها، Data Template ها، Color ها و Converter ها خواهند بود. در زبان XAML یک Resource در یک Resource Dictionary تعریف میشود و میتواند به منظور استفاده شدن توسط دیگر Element ها با یکی از دو Markup Extension موجود یعنی ResourceStatic و یا ResourceDynamic مورد دسترسی قرار بگیرند. موضوع دیگر اینکه میتوان Resource ها را در یک Resource Dictionary در زبان سی شارپ نیز تعریف کرد و سپس با استفاده از یک Indexer مبتنی بر String انها را دریافت نموده و به Element های مورد نظر لحاظ کرد. استفاده و پیاده سازی Resource Dictionary در زبان برنامه نویسی سی شارپ توصیه نمی شود چون با تعریف کردن یک Resource Dictionary در XAML شما میتوانید به سادگی Object های مورد نظر خود را در قالب فیلدها ویا پراپرتی ها ذخیره کرده و سپس انها را به طور مستقیم و بدون نیاز به بازیابی کردنشان از دیکشنری مورد نظر به Element ها لحاظ کنید.
نکته دیگر اینکه هر Object ای که از کلاس VisualElement ارث بری کرده باشد یک پراپرتی به نام Resources دارد، که این Resources در واقع از نوع Resource Dictionary است و میتواند شامل Resource هایی بشود. به طور مشابه یک Object ارث بری شده از کلاس Application نیز یک پراپرتی Resources خواهد داشت. این پراپرتی نیز از نوع Resource Dictionary می باشد و می تواند Resource هایی را در خود قرار بدهد. در یک برنامه ایجاد شده Xamarin.Forms فقط از یک کلاس App خواهیم داشت که از کلاس اصلی Application ارث بری کند اما کلاس های زیادی وجود دارند که از کلاس VisualElement ارث بری میکنند. برای مثال مفاهیمی از قبیل Page ها، Layout ها و Control ها تماماً از کلاس VisualElement ارث بری میکنند. هر کدام از این Object ها می توانند یک پراپرتی به نام Resources داشته باشند که در آنها یک Resource Dictionary قرار بگیرد.
نکته دیگر اینکه مکان تعریف کردن یک Resource Dictionary بر روی نحوه استفاده شدن از آن تاثیر می گذارد. Resource هایی که در یک Resource Dictionary تعریف میشوند و سپس آن Resource Dictionary به یک View از قبیل یک Button و یا Label اصطلاحاً Attach می شوند فقط میتوانند بر روی همان تک Object به خصوص لحاظ بگردند. Resource هایی که در یک Resource Dictionary تعریف میشوند و سپس آن Resource Dictionary به یک Layout اصطلاحاً Attach می شود میتواند توسط تمامی کنترل های فرزند آن Layout و خود آن Layout مورد استفاده قرار بگیرند. منظور ما در این قسمت از Layout مواردی از قبیل StackLayout و یا Grid می باشد. Resource هایی که در یک Resource Dictionary تعریف شده در سطح یک Page قرار می گیرند می توانند به تمامی آن Page و تمامی کنترل های موجود بر روی آن لحاظ بشوند و نیز می توانند به تمامی قسمت های مختلف اپلیکیشن لحاظ بگردند. به غیر از Implicit Style هایی که یک استثنا در این رابطه هستند، هر Resource در یک Resource Dictionary می بایستی یک کلید منحصر به فرد از نوع String داشته باشد که با استفاده از یک Attribute به شکل x:Key تعریف می گردد.
فصل اول: مقدمه
فصل دوم: کارکردن با Style ها و Resources در Xamarin.Forms
تمامی حقوقی مادی و معنوی متعلق به گروه آموزشی پرووید است.
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.