آموزش معماری نرم افزارهای پیشرفته در دات نت
قیمت

آموزش معماری نرم افزارهای پیشرفته در دات نت یکی دیگر از آموزش های گروه آموزشی پرووید می باشد که در این قسمت آن را به شما معرفی می کنیم. این بسته ی آموزشی نیز یکی از دوره های آموزشی دیگر که در حوزه ی فارسی سازی آموزش های انگلیسی تنظیم شده است می باشد. عنوان این بسته ی آموزشی معماری نرم افزارها در دات نت برای دنیای واقعی است که با نام اصلی Architecting Applications for the Real World in .NET از شرکت Pluralsight منتشر شده است.
دات نت چیست؟
داتنت (.NET) یک فریمورک توسعه نرمافزار است که توسط شرکت مایکروسافت ایجاد شده است. این فریمورک ابزارها، کتابخانهها و زبانهای برنامهنویسی مختلفی را در اختیار برنامهنویسان قرار میدهد. داتنت از معماری مبتنی بر کامپوننت (Component-Based) پیروی میکند که امکان ایجاد و استفاده از کامپوننتهای قابل استفاده مجدد را فراهم میکند. این فریمورک از چندین زبان برنامهنویسی مانند سیشارپ (C#)، ویژوال بیسیک (Visual Basic) پشتیبانی میکند. با استفاده از داتنت، برنامهنویسان قادر خواهند بود تا برنامههای متنوعی را برای پلتفرمهای مختلف مانند ویندوز، وب و موبایل توسعه دهند. داتنت ابزارهایی مانند ویژوال استودیو، کتابخانههای پایه و مدیریت منابع را در اختیار برنامهنویسان میگذارد. با استفاده از داتنت، توسعه برنامههای پویا، قابل اطمینان و امن تراکنشی برای صنعت نرمافزار ممکن میشود.

معماری نرم افزار چیست؟
معماری نرمافزار از کلیدیترین بخشهای تولید نرمافزار مخصوصا نوع تجاری آن است که البته در سالهای اخیر با ایجاد مدلهای کلاسیک تولید نرمافزار به نرمافزارهای عظیم تر محدود شده است. معماری نرمافزار در واقع انتخاب یک ساختار کلی برای پیادهسازی یک پروژه نرمافزاری بر مبنای مجموعهای از نیازهای کاربری و تجاری یک سیستم نرمافزاری است تا هم بتوان کاربردهای مورد نظر را پیادهسازی کرد و هم بتوان کیفیت نرمافزار، تولید آن و نگهداری آن را نیز بهینه کرد و سرعت بخشید. به عبارتی دیگر: معماری نرمافزار یک برنامه یا سیستم محاسباتی، ساختار یا ساختارهای آن سیستم محاسباتی است که خصوصیات قابل رویت از بیرون، عناصر و ارتباطات بین آنها را نشان میدهد.
سرفصل مطالب آموزش معماری نرم افزارهای پیشرفته در دات نت
فصل اول: معرفی دوره ی آموزشی
- مقدمه
- معماری کاربردی
- لیست موارد قابل بررسی
فصل دوم: نحوه ی فکر کردن به معماری در سطح جهانی
- دو راهکار: کدام بهتر است؟
- تشبیه های مربوط به معماری
- در نظر گرفتن پیچیدگی
- اصل سادگی
- اثر زمان بر روی معماری
- جمع بندی
فصل سوم: لایه ی Business Logic
- مقدمه
- تفاوت Tier و Layer
- Business Logic Layer چیست؟
- روش Transaction Script
- روش Table Module
- روش Active Record
- روش Domain Driven Design
- جمع بندی
فصل چهارم: لایه ی Service
- مقدمه
- تشبیه های لایه ی Service
- دانه بندی ریز (Fine) و درشت (Grain)
- چه زمان و کجا از Service Layer استفاده کنیم؟
- تفاوت Web Service و Shared Library
- معرفی DTO
- جمع بندی
فصل پنجم: لایه ی Presentation
- مقدمه
- اصول معماری
- انتخاب لایه ی Presentation مناسب
- جمع بندی
فصل ششم: لایه ی Data Access
- مقدمه
- تاثیر لایه ی Business Logic بر روی لایه ی Data Access
- وظایف لایه ی DAL
- مباحث CRUD و Object-Relational Mismatch
- مبحث Object Relational Mapping
- الگوی طراحی Repository
- جمع بندی
فصل هفتم: سطوح معماری
- مقدمه
- سطوح معماری: سطح 1، سطح 2، سطح 3
- تفاوت سطوح 1 و 3
- جمع بندی
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.