انتخاب راهبردهای ساخت برنامه های موبایل با Xamarin

پرووید

دسته های مقالات

همه ما می‌دانیم که هدف پلتفرم Xamarin امکان ساخت برنامه ها برای
iOS و اندروید و همچین تلفن های هوشمند و تبلت ها می باشد. و همچنین می دانیم که تا حدود زیادی به این هدف رسیده است.
اما اگر قصد دارید از زمین به عنوان پلتفرم ای برای ساخت برنامه های اندروید و آی او اس و حتی ویندوز استفاده کنید
موضوعات مهمی وجود دارند که باید به آنها فکر کنید.

پشتیبانی کردن از پلتفرم های مختلف

اولین و مهمترین موضوع این است که پلتفرم زمین یک برنامه تک را
که برای اجرا در اندروید iOS و ویندوز استفاده می‌شود ایجاد نمی کند. بلکه در زمان ایجاد یک پروژه Xamarin در ویژوال
استودیو در واقع ۴ پروژه مختلف که از یک Class Librrary و ۳ پروژه برای اندروید iOS و ویندوز در نظر گرفته می شوند
ساخته می شوند. در درون پروژه Class Library تمامی کدهای مشترکی که در سه پروژه دیگر استفاده خواهند شد قرار خواهد
گرفت.

موضوع دیگر استفاده از Xamarin.Forms می باشد که با استفاده از
آن شما می توانید واسط کاربری برنامه را ایجاد کرده و آن را در Class Library مشترک قرار دهید. با اجرا شدن برنامه
کدهای مربوط به واسط کاربری هرکدام از پلتفرم ها به طور ویژه برای هر کدام از آنها ایجاد خواهد شد. با استفاده از
این روش کد های بسیاری را می توانید به صورت اشتراکی در پروژه Class Library قرار دهید و در پروژه های اندروید و iOS
و UWP از آن استفاده کنید.  اما با این حساب هنوز هم نیاز به نوشتن کد هایی که به طور خاص برای هر کدام از پلتفرم ها
نیازمند پیاده سازی هستند می باشید.

استفاده از Xamarin.Forms هرچند حجم کد هایی که به صورت خاص
برای هر پلت‌فرم نوشته می‌شود را کاهش می دهند اما به طور معمول ۱۰ تا ۳۰ درصد از کد های نوشته شده باید به طور خاص
برای هرکدام از پلتفرم بازنویسی شوند.

در استفاده از Xamarin.Forms به عنوان پلتفرم ساخت برنامه های
موبایل سه موضوع بسیار مهم وجود دارند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

  1. آیا Xamarin.Forms به طور کلی با داده ها کار خواهد کرد؟ اگر جواب شما به این پرسش بله است
    Xamarin.Forms انتخاب مناسبی است. Xamarin.Forms نه تنها در کار کردن با داده ها بسیار مناسب است بلکه حاوی
    قابلیت های mapping در کار با داده ها نیز می باشد.
  2. آیا قصد دارید از Xamarin.Forms برای ساخت نمونه اولیه (prototype) برنامه خود استفاده کنید؟ اگر پاسخ
    شما به این سوال بله است Xamarin.Forms انتخاب مناسبی است. با استفاده از Xamarin.Forms می توانید نمونه ی اولیه
    برنامه خود را ساخته و پس از آن برای هر کدام از پلتفرم ها به طور خاص واسط کاربری تعریف کنید.
  3. موضوع آخر مهمترین موضوع است. اگر از پلتفرم Xamarin.Forms استفاده می‌کنید نمی‌توانید کنترل صد در صد
    بر روی خروجی واسط کاربری داشته باشید. بنابراین مجبور خواهید بود که از قسمتی از کنترل خود صرف نظر کنید و
    امیدوار باشید که بهترین اتفاق برای واسط کاربری برنامه شما در دستگاه های مختلف ها خواهد افتاد.

پشتیبانی از پلتفرم های مختلف برای ساخت اپلیکیشن

در استفاده از Xamarin.Forms و ساخت برنامه های اندروید
نیاز به نصب کردن Android SDK خواهید داشت.  اگر از Xamarin.Forms در کنار ویژوال استودیو استفاده می‌کنید
می‌توانید برای تست کردن اپلیکیشن خود از یک دستگاه اندرویدی با ورژن 4.2 یا بالاتر استفاده کنید. اما اگر
دستگاه اندرویدی ندارید می توانید از شبیه سازهای اندروید استفاده کنید. نکته مهم این است که بسیاری از این شبیه
ساز ها سرعت نسبتا پایینی دارند.

به منظور استفاده از Xamarin.Forms برای ساخت برنامه های
آی او اس نیازمند به استفاده از ویژوال استودیو و یک کامپیوتر با سیستم عامل مکینتاش برای کامپایل کردن برنامه
خود هستید. کامپیوتری که سیستم عامل مکینتاش بر روی آن نصب شده است می تواند در درون شبکه باشد.پلت فرم
Xamarin.Forms دارای قابلیت های بسیار مناسبی برای ارسال سورس کد شما به سیستم مکینتاش شبکه ی شما می باشد که می
توانید آنها را به سادگی از درون ویژوال استودیو استفاده کنید. به علاوه می توانید از یک دستگاهی که سیستم عامل
iOS بر روی آن نصب شده است برای کامپایل کردن برنامه خود استفاده کنید.

موضوعات مختلف دیگری در ساخت برنامه های موبایل با استفاده
از Xamarin.Forms وجود دارند که بیشتر آنها را در بسته های آموزشی وبسایت پرووید خدمت شما ارائه داده ایم. از
شما دعوت می کنیم برای یادگیری به ساخت اپلیکیشن های موبایل با استفاده از Xamarin.Forms از بسته های آموزشی ما
استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *