آموزش برنامه نویسی جنبه گرا AOP در سی شارپ

تعداد ویدئو 26
زمان دوره 01:02:40
مترجم مرتضی گیتی
دوبلر مرتضی گیتی
سایت منتشر کننده پلورال سایت

آموزش برنامه نویسی جنبه گرا AOP در سی شارپ یکی دیگر از آموزش های گروه آموزشی پرووید می باشد که در این قسمت آن را به شما معرفی می کنیم. این بسته ی آموزشی نیز یکی از دوره های آموزشی دیگر که در حوزه ی فارسی سازی آموزش های انگلیسی تنظیم شده است می باشد. عنوان این بسته ی آموزشی آموزش برنامه نویسی جنبه گرا در سی شارپ است که با نام اصلی Aspect Oriented Programming in .NET از شرکت Pluralsight منتشر شده است.

جنبه (Aspect) چیست؟

در فضای برنامه نویسی شی گرا اغلب از رابطه ی وراثت برای تعریف ارتباط بین کلاس ها و اشیا استفاده می کنیم. برای مثال، اگر کلاس Dog را که حاوی تعدادی Member می باشد را تعریف کنیم، می توانیم پس از آن کلاس Poodle را بسازیم. کلاس Poodle از کلاس Dog ارث بری می کند و در واقع یک Poodle یک Dog است. در ادامه، فرض کنید که قصد داریم خاصیت Obedient (فرمانبرداری) را به کلاس Dog اضافه کنیم. بدون شک همه ی اشایی که از کلاس Dog (سگ) ساخته می شوند لزوماً نمی توانند فرمانبردار باشد. در این صورت، پس منطقی نیست که پروپرتی Obedient را درون کلاس Dog تعریف کنیم. به علاوه، منطقی نیست که کلاسی را تحت عنوان ObedientDog ایجاد کنیم. اگر چنین کاری انجام شود، آیا کلاس Poodle از کلاس Dog ارث بری کند یا از کلاس ObedientDog؟ در واقع یک Poodle ممکن است فرمانبردار باشد یا نباشد. پس راه حل چیست؟

Aspect-Oriented-Programming-in-.NET_

راه حل این مشکل تعریف فرمانبردار بودن سگ ها (Obedient) به عنوان یک Aspect یا همان جنبه است که بر روی هر Object ی که قرار است فرمانبردار باشد اضافه می شود.

برنامه نویسی جنبه گرا (Aspect-Oriented Programming) چیست؟

در فضای برنامه نویسی، برنامه نویسی جنبه گرا (Aspect-Oriented Programming) به ما این امکان را می دهد که بدون استفاده از وراثت جنبه هایی را به اشیا یا کلاس ها اضافه کنیم. این جنبه ها را می توان در زمان کامپایل برنامه (Compile Time) یا زمان اجرای برنامه (Runtime)، به برنامه اضافه نمود.

سرفصل مطالب آموزش برنامه نویسی جنبه گرا در سی شارپ

فصل اول: مقدمه ای بر برنامه نویسی جنبه گرا

  • تعریف برنامه نویسی جنبه گرا
  • تعریف Hook Point ها
  • اتصال جنبه ها به کد

فصل دوم: برنامه نویسی جنبه گرا با استفاده از Interception

  • تعریف Interception
  • فرآیند Interception
  • ساخت Interceptor ها
  • اتصال Interceptor به کد

فصل سوم: برنامه نویسی جنبه گرا با استفاده از IL Code Weaving

  • معرفی تکنیک IL Code Weaving
  • فرآیند IL Code Weaving
  • ساخت جنبه ها
  • اتصال جنبه ها به کد

فصل چهارم: برنامه نویسی جنبه گرا فرای Decorator ها

  • کد نویسی فرای Decorator ها
  • اضافه کردن Attribute ها به صورت خودکار در WCF
  • تعریف کردن جنبه های اعتبار سنجی
  • تعریف کردن جنبه های تولید کد
  • فریم ورک های غیر جنبه گرا

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آموزش برنامه نویسی جنبه گرا AOP در سی شارپ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته های محصولات

افزودن به سبد خرید