شماره تماس 09336863931 | 09178169907 پست الکترونیک provid.ir@gmail.com

انتخاب راهبردهای ساخت برنامه های موبایل با Xamarin #1

انتخاب راهبردهای ساخت برنامه های موبایل با Xamarin #1 را در این قسمت از وبسایت آموزش برنامه نویسی پرووید دانلود کنید.

انتخاب راهبردهای ساخت برنامه های موبایل با Xamarin #1

همه ما می‌دانیم که هدف پلتفرم Xamarin امکان ساخت برنامه ها برای iOS و اندروید و همچین تلفن های هوشمند و تبلت ها می باشد. و همچنین می دانیم که تا حدود زیادی به این هدف رسیده است. اما اگر قصد دارید از زمین به عنوان پلتفرم ای برای ساخت برنامه های اندروید و آی او اس و حتی ویندوز استفاده کنید موضوعات مهمی وجود دارند که باید به آنها فکر کنید.

پشتیبانی کردن از پلتفرم های مختلف

اولین و مهمترین موضوع این است که پلتفرم زمین یک برنامه تک را که برای اجرا در اندروید iOS و ویندوز استفاده می‌شود ایجاد نمی کند. بلکه در زمان ایجاد یک پروژه Xamarin در ویژوال استودیو در واقع ۴ پروژه مختلف که از یک Class Librrary و ۳ پروژه برای اندروید iOS و ویندوز در نظر گرفته می شوند ساخته می شوند. در درون پروژه Class Library تمامی کدهای مشترکی که در سه پروژه دیگر استفاده خواهند شد قرار خواهد گرفت.

موضوع دیگر استفاده از Xamarin.Forms می باشد که با استفاده از آن شما می توانید واسط کاربری برنامه را ایجاد کرده و آن را در Class Library مشترک قرار دهید. با اجرا شدن برنامه کدهای مربوط به واسط کاربری هرکدام از پلتفرم ها به طور ویژه برای هر کدام از آنها ایجاد خواهد شد. با استفاده از این روش کد های بسیاری را می توانید به صورت اشتراکی در پروژه Class Library قرار دهید و در پروژه های اندروید و iOS و UWP از آن استفاده کنید.  اما با این حساب هنوز هم نیاز به نوشتن کد هایی که به طور خاص برای هر کدام از پلتفرم ها نیازمند پیاده سازی هستند می باشید.

استفاده از Xamarin.Forms هرچند حجم کد هایی که به صورت خاص برای هر پلت‌فرم نوشته می‌شود را کاهش می دهند اما به طور معمول ۱۰ تا ۳۰ درصد از کد های نوشته شده باید به طور خاص برای هرکدام از پلتفرم بازنویسی شوند.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CLOSE
CLOSE